Thursday, July 29, 2010

Kawan atau Lawan

Jangan na percaya orang sangat.itu yang selalu aku fikir.jangan na buat baik dengan orang sangat.itu yang aku selalu buat.kalau ta percaya orang,memamg susah na berkawan.tapi ta payah na percaya sampai gred A++ sebab hati orang kita tatau.kalau boleh baca memang senang.ta payah susah susah na kenal hati budi orang tu.

Aku tiba tiba terfikir yang aku pernah ada kawan yang aku anggap kawan baik aku jugak yang dulu nye memang baik sangat dengan aku.keluar sama.shopping sama.kongsi masalah sama.dia pun bukan ada ramai kawan.aku kesian.aku sayang dia.tapi aku ta sangka mulut dia tu '7 mouths' bak kata mujuz.selama aku kawan dengan dia aku ta pernah buat masalah dengan dia.aku tatau kenapa dia macam tu.

Yela.nama pun manusia kan?boleh berubah bila bila masa dan mulut memang ta boleh na tutup.ada ke kawan sendiri na buruk kan kawan kat orang lain?itu adat.adat untuk orang yang cemburu kan orang lain.ta payah na cakap orang itu ini sebab bila anak kau da besar nanti,tatau na jadi apa pulak kan?so,aku nasihatkan KAU janganlah na bercerita hal orang kalu kau tatau apa apa.tapi tapa,aku da lama maafkan kau.

Aku rasa kita ni hidup ta payah na percaya dan baik sangat dengan orang.nanti orang pijak kepala kita.fikir la orang yang di sekeliling kita ni kawan atau lawan.

.Neddy.

2 comments:

green chenta said...

yay!betol ned.bella pon takde kwn baik sgt2=)
kwn baik sudah kan=) nanti lelame mesti nak gado..huhu

dyn al said...

oh yeah. betul. haha. amek kau.