Friday, July 30, 2010

Sakit

semua manusia pernah sakit.ta kira la sakit teruk atau sakit biasa.bila sakit sudah tentu ke klinik.paling tidak pun makan ubat.bila da sakit,mesti ta larat dan badan lemah.siapa yang suka sakit kan?aku sebagai seorang manusia pun kalau boleh tana dapat apa apa penyakit.tapi kalau tuhan da berikan penyakit tu,kena redha.berusaha untuk sembuhkan penyakit tu.jangan salah kan sesiapa.jangan salah kan diri sendiri.anggap lah itu dugaan.

Semalam,seorang kawan aku mengingatkan aku semula,yang aku ni berpenyakit.aku sakit.dia mengingatkan aku tentang 'focal liver lesion'.penyakit aku.itu keputusan 6 bulan lepas.aku masih ta faham apa penyakit aku.bila aku tengok kertas yang ditaip kemas tu,aku hanya fikir sakit aku tu ta lah seteruk mana pun.6 bulan lepas doktor beritahu aku untuk buat check up selepas 6 bulan.tapi aku belum terima apa apa surat atau panggilan daripada hospital untuk buat ujian seterusnya.

Jadi aku rasa sakit aku tu mungkin ta seteruk yang difikirkan oleh kawan aku tu.mungkin dia ambil berat.mungkin dia sayang.tah la.aku pun tatau.terima kasih kat dia sebab selalu ingatkan aku.ingatkan aku untuk jaga kesihatan.ingatkan aku untuk jaga makan/minum.terima kasih.

Sekarang aku perlu tunggu panggilan atau surat dari doktor.aku harap penyakit tu akan beransur sembuh.insyaallah.

.Neddy.

No comments: