Friday, July 30, 2010

Susah

Susah kalau bercinta.kenapa?susah bila pasangan ta boleh faham,mengongkong,sensitif dan mcam macam lagi.apa kita rasa kalau pasangan kita macam tu?sakit.ye.teramat lah sakit.aku pernah mengalami rasa sakit tu.sakit mana yang ta tinggal kan kesan?semua sakit pasti ada kesannye.susah kalau bercinta sebab bukan senang na puaskan hati pasangan.ikut keinginan dia.ta kira dari segi apa pun.bila da sayang,pasti sanggup.dia kata jangan.kita ikut.dia kata itu ta boleh,ini ta boleh.kita ikut.susah.sangat susah.bila ibu bapa yang suruh,macam macam alasan.tapi bila si kekasih berkata,semua ikut.kenapa?kononnya sebab sayang.takut ditinggalkan.memang susah bercinta ni.bukan senang.ada sesetengah orang,sanggup bermati-matian sebab pasangannya.sanggup berkorban apa saja.mengarut semua ni.

Susah kalau single?kenapa?susah bila semua benda perlu buat sendiri.makan.keluar.tengok wayang.jalan jalan.apa guna kawan?kita kadang kadang kena faham kawan kawan yg sedang hangat bercinta.perlu masa bersendirian.bukan boleh teman kita selalu.jadi ta perlu lah na susahkan mereka.mereka punya privacy.jangan pentingkan diri.tengok.susah kan?bukan senang.kadang kadang terasa sunyi.sepi.bosan.na mati.itu ini.boleh jadi gila kalau fikir kan semua tu.jangan fikir.itu terbaik.

aku sendiri da rasa dua dua situasi ni.aku ta pasti sama ada bercinta atau single yang susah.bagi aku sama saja.kenapa kita hidup,kita mesti lalui semua ni?kenapa?sebab ini ujian hidup.supaya kita belajar.belajar dari pengalaman.pengalaman itu penting dalam hidup.hidup pula sangat susah.susah dari semua segi.mana ada benda senang dalam hidup ni.

Aku belajar.aku bersyukur sebab aku ada pengalaman.sekurang kurangnya aku tau.tau untuk hidup sendiri atau berpasangan.aku belajar.aku matang.itu penting.

.Neddy.

3 comments:

Mel said...

clap2 to nedster

NJ said...

good girl nad
:)

Naqiuddin Alias said...

kalau nak bercinta make sure u find someone that really loves u...n bukan org yg just nak having fun with u...i've seen alot of people like that...n aku sangat benci ngan org yg just nak seronok2...couple for 2 or 3 months then break up..tapi aku rase single is the best la...tengok aku ni..single mingle memanjang je..hahaha..anyway all the best la cik Eya oi...hopefully one day ko akan jumpe org yg betol2 sayang kat ko....