Sunday, July 3, 2011

Teka Teki

aku ta suka bermain dengan teka teki sebab teka teki tu buat aku semak dan sakit kepala
lebih lebih lagi teka teki tentang persoalan benar atau tidak

bila teka teki tu mula bermain dalam fikiran aku, macam macam persepsi yang aku fikir
sebab aku tatau kebenaran dan kesahihan dia, tiada bukti
kalau ada bukti pun mungkin aku kurang percaya sebab bukti itu langsung membuat aku lagi bingung

kalau aku ada kuasa yang boleh baca fikiran manusia, tentu sekali aku tidak jadi begini
ditipu bulat bulat oleh manusia manusia hipokrit di dunia ini
mungkin bukan ditipu, tapi entahla, aku sendiri ta tau na cakap apa

kadang kadang kalau seseorang itu menipu, aku pasti tau juga
ta kisah la tipu dari segi apa
dan mungkin sekali, aku tau dia menipu, tapi dia ta tau yang aku tau dia menipu

ouhh teka teki itu memang membingungkan
malas mahu fikir sehingga manusia manusia itu sendiri jujur dengan aku
aku lebih suka manusia yang jujur daripada manusia yang suka bermain teka teki dengan aku
manusia itu mungkin silap, mahu bermain teka teki bodoh dengan aku
aku bukan senang ditipu wahai manusia

selamat malam

.Neddy.

No comments: