Thursday, June 30, 2011

Hi Kawan!

terkenang masa dulu bila aku baik dengan seorang prempuan ni. aku anggap dia macam kawan baik aku sendiri. sebab aku tau, dia baik, penyayang, caring. serious ta tipu. selalu jugak aku ke KL dengan dia. lepak borak minum kopi. mendengar masalah masing masing.

tapi tu dulu. sekarang? aku da ta baik dengan dia.

sebab? aku dengar dia buruk buruk kan aku dekat orang lain. mula mula ta percaya. tapi lama lama aku fedup la dengar benda yang sama kan.

masa tu, aku terus senyap hilangkan diri. heh. aku ni memang jenis macam tu. kalau aku bengang dengan seseorang, aku akan diam membisu. aku takan call or sms na tanya tanya bagai. biar dia sendiri sedar kesalahan dia. aku ta suka na buat keadaan jadi lagi complicated. bukan jenis aku la.

bukan aku ta kenang semua benda baik yang dia buat kat aku. masa aku kena denggi, dia sanggup pergi beli ketam & suruh orang kedai masak sup ketam untuk aku. lepas tu dia hantar ke hospital. hurmm. baik sangat dia masa tu. banyak lagi benda baik dia buat.

sebab tu aku ta percaya dia buruk buruk kan aku. haishh. entahla. aku bukan ta sayang dia. sayang tau. tapi......

benda da lepas. aku malas na fikir. just aku harap sangat one day dia mintak maaf kat aku & mengaku kesalahan dia yang dia pernah kata itu ini pasal aku.

aku tetap menunggu sebab aku tau dia baik. cuma sebab marah ke ta puas hati ke, dia tergamak kata macam macam pasal aku.

bukan senang na jadi sahabat yang baik kan?

.Neddy.


2 comments:

NJ said...

percaya ta ,sebenarnya mmg ta pernah ada istilah kawan baik ?

:D

Neddy Razak said...

NJ : sebenarnye ada. bagi aku, kawan baik tu, ta kesah kita macam mana. paham kita. selalu ada dengan kita. and selalu bergaduh. :)