Thursday, January 6, 2011

Cakap

pernah terfikir kadang kadang setiap perkataan yang keluar dari mulut kita boleh buat orang lain terasa walaupun kita anggap benda tu biasa?sebab tu orang kata,fikir dulu sebelum cakap.jangan main redah saja.aku pun selalu cakap ta fikir.

bukan apa,selalunya kita cakap ikut hati.apa yang rasa dalam hati,kita luahkan.lepas tu baru na fikir 'eh,kenapa aku cakap macam ni?'.masa tu da terlambat la sebab da cakap da pun.so,aku rasa mulai hari ini,aku na cuba kurangkan cakap.sebab setiap perkataan yang keluar dari mulut aku mungkin banyak menyakitkan hati orang lain.

aku bukan cakap untuk diri aku saja.aku cakap untuk semua orang yang aku rasa selalu gunakan perkataan yang boleh menyakitkan hati aku.orang yang selalu jadi 'sarcastic'.ouhh.aku paling menyampah orang macam tu.buat buat baik.tapi sebenarnya ta pun.konon matang.tapi ta pun.aku mengaku aku ta berapa na matang.tapi kadang kadang aku boleh jadi matang.

aku rasa untuk jadi matang,aku kena kurangkan cakap kot.control matang aku.macam tu la manusia fikir.baru orang suka agaknya.

p/s : currently not in a good mood

.Neddy.

No comments: