Sunday, February 6, 2011

Busuk

  • manusia ni,kalau buruk orang cepat saja sebarkan dekat satu dunia.kalau baik orang,terus ta nampak,jadi buta.
  • manusia jadi bangga,kalau burukkan orang lain,aibkan orang lain.dia nampak bodoh dan lemah kalau cerita kebaikan orang lain.
  • semua manusia ta sempurna,ada buruk dan baiknya.jangan ingat memburukkan orang lain tu boleh menampakkan diri tu sempurna.BULL SHIT.
  • jangan sebarkan fitnah,kalau tidak tahu cerita sebenar.tambah dosa saja.
  • di luar nampak baik,sopan,tutup semua aurat.bagus!tapi hati busuk.menjaja nama orang,memburukkan orang pada satu dunia.

p/s : saya juga bukan sempurna.saya manusia biasa.tapi tidak pernah MENTION nama orang yang saya tidak suka di blog saya.tidak perlu buat begitu.entry entry di blog saya juga sudah lama tidah marah marah,memaki hamun.sebab saya rasa tidak perlu.tapi kali ini,entry ini,GENERAL.untuk peringatan kepada semua.jangan cerita keburukan orang kalau tidak tahu hal sebenar.bukak mata,minda.saya minta maaf.saya sangat marah.

.Neddy.

No comments: