Saturday, February 26, 2011

Puas

susah untuk kita memuaskan hati orang lain. sebab? kita ta sempurna. kita ta tahu apa yang orang lain suka atau pun tidak. perlu ke kita buat semua benda untuk puaskan hati orang lain? ta perlu kan? bila kita suka, orang lain sibuk kata kita ni poyo la, over la. salah ke kalau kita na beritahu orang kita suka? ada saja yang ta kena bila kita buat apa apa yang kita suka.

kenapa perlu complain itu ini? kalau ta suka apa apa yang aku buat, pedulikan aku. aku manusia yang mempunyai perasaan sama seperti manusia manusia lain. mahu bergurau boleh. ta salah. tapi berpada pada. kalau kau ta suka cara aku, kau ta perlu kawan dengan aku. aku ta penah complain, kata kau itu ini. bila kau poyo, aku ta penah kata kau poyo. bila kau macam bagus, aku ta penah kata kau macam bagus. tapi bila aku? kenapa kau na sibuk?

memang susah na puaskan hati manusia seperti kau. yang mungkn cemburu dengan kebahagiaan orang lain kot. aku pun ta berapa na faham perangai manusia macam kau. yang aku boleh buat, abaikan apa saja kata kata kau pada aku. duduk diam. senyum.

No comments: