Monday, November 22, 2010

Macam Macam

saya ta suka bila orang fikir saya macam orang lain.memang la saya perempuan,tapi bila da fikir dan anggap saya macam perempuan lain yang tiada pendirian dan tiada otak,saya cukup ta suka.jangan sama kan saya dengan awak,saya bukan awak.jangan sama kan saya dengan girlfriend awak,sebab saya bukan girlfriend awak.jangan sama kan saya dengan perempuan ta tahu malu,sebab saya bukan perempuan ta tahu malu.jangan sama kan saya dengan minah rempit,sebab saya bukan minah rempit.

kalau awak kenal saya,awak mesti tahu saya ni macam mana orangnya.kenapa perlu fikir saya macam macam?kenapa perlu anggap saya macam macam?kalau awak ta kenal saya,kenapa na bagi assumption jahat dekat saya?saya ada buat masalah dengan awak ke?kenapa perlu kata saya itu ini sedangkan awak ta kenal saya pun.

jangan ingat diri tu da cukup sempurna.sedap mulut mengutuk saya,cakap bukan bukan pasal saya.kenal saya dulu,baru boleh kutuk ke apa.

manusia memang nampak keburukan orang lain saja kot.lebih lebih lagi masa lampau.manusia berubah.bukan selama lamanya perangai macam dulu.jadi,ta baik lah kalau kita cakap pasal orang lebih lebih lagi masa lampau dia.kenapa ta na cakap pasal baik orang tu?kenapa perlu cakap pasal jahat orang tu?

pelik dan agak menyakitkan hati bila orang ta puas hati dengan saya.kalau betul ta suka saya,cakap depan depan.saya terima.ta perlu beritahu orang lain saya itu ini.facebook ada,twitter ada,formspring ada.cakap saja ta suka saya.beritahu nama awak sekali.mana tahu bila awak da kenal saya yang sekarang,awak na berkawan pula dengan saya.

.Neddy.

2 comments:

Anonymous said...

Buat bodo sudey???
Hidup ini umpama bola, kekadang kito di atas,
n kekadang kito akn di bawah, tp bilo kito dah diatas, kita tentu akn lupo kita akn jatuh???
Peduliklah apo org nak kato pasal u???
Its ur life not his or her life rite???
Just live life to the fullest sudey kan kan???
take care gurl :D

Neddy Raz said...

anonymous : well.thanks! :)