Friday, August 27, 2010

Buka Puasa

semalam aku berbuka puasa dengan keluarga aku di Legend International Hotel.kami berempat.sudah lama tidak keluar sekeluarga.dan pada bulan yang mulia ini lah saja peluang yang ada memandangkan masing masing sibuk dengan komitmen masing masing.rindu.

kami sekeluarga bertolak dari rumah pada pukul 6.50pm setelah kami menonton sinetron indonesia kegemaran kami sekeluarga iaitu Cinta Kirana.itu pun tidak habis menonton kerana mahu cepat.bertolak ke sana menaiki kereta ayahku.sampai sampai sudah berbuka.kami terus menghala ke bahagian air.kami memilih air 'tebu' untuk membasahkan tekak dan membatalkan puasa.kemudian mencari tempat duduk yang kosong.jauh dari orang ramai.penuh.aku meneguk air 'tebu'.ahhh.bukan tebu.tetapi mangga.ibu dan kakak ku bangun dari duduk untuk mengabil juadah berbuka.aku membontoti mereka.donat coklat yang aku ambil dahulu.kuew teow menjadi pilihan selera aku malam itu.

sedang aku menikmati juadah,kakak aku menegur ku.memberitahu seorang mamat banquet di situ macho.ahaha.aku pun berpaling dan melihat mamat itu.hurm.boleh tahan.bisik hatiku.aku terus mengahabiskan kuew teow goreng di pinggan.donut itu keras.hilang selera.aku bangun semula untuk mendapatkan pencuci mulut yang lain.puding menjadi pilihan.kami makan sehingga perut penuh.ini yang aku ta suka apabila buka dan makan makanan buffet.semua ingin dicuba.saampai limit perut sendiri pun suda maximum.selepas makan aku menunggu amoy dan nabil untuk mengambil aku dan pergi melepaskan geram.hee.kami pun bergerak dan ke karaoke.kenyang dan puas hati.semasa di hotel,aku ada mengambil beberapa gambar.

selepas karaoke aku pulang dan terus tidur.aku sudah lama tidak merasa segembira begitu.rindu keluarga aku sangat.i will die for them if i have to. <3

.Neddy.

No comments: