Thursday, August 19, 2010

Gurau

Mengenangkan satu hari tu,entah kenapa aku panas baran sangat kat kawan aku yang seorang ni.lelaki.aku tau dia memang suka bergurau.aku pun suka bergurau.tapi gurau itu ada had nye.betul ta?bukan semua benda kita boleh gurau.kadang kadang perlu fikir juga hati orang.perasaan orang.jangan main rempuh saja apa yang na disampaikan.

Aku bukan jenis manusia yang ta boleh bergurau.tapi bila da sampai tahap melibatkan maruah aku,memang aku ta boleh terima la.aku pun ada maruah.ada perasaan.aku bukan batu yang ta ada perasaan.aku ni manusia.perempuan.cepat tersentuh.jangan bergurau kalau ta reti macam mana na gurau.jangan gurau kalau tatau orang suka atau ta.

Kalau ta kenal aku,ta payah na bergurau sangat.jangan suka suka na cakap 'yela,kau date dengan orang kaya jur,orang miskin macam aku ni kau tana date'.kau ingat aku apa weyh?perempuan sundal ke?setahu aku,bukan semua lelaki yang aku keluar tu kaya.ada je yang biasa.na gurau pun agak agak la.ayat kau tu menyakitkan hati.

Apa apa pun aku minta maaf lah kat KAU kalau aku ni terlalu cepat tersentuh dengan gurauan kau tu.tapi aku memang ta boleh terima.maaf.

.Neddy.

No comments: