Saturday, August 14, 2010

Cinta

Orang cakap cinta mana boleh dipaksa.memang betul.tapi kalau da suka sangat tapi tada respond dari orang yg disukainya itu,macam macam benda sanggup buat demi mendapatkan apa yang dihajati.aku agak keliru dengan perkataan 'cinta','suka' dan 'sayang'.bagi aku semua ketiga-tiga perkataan itu berbaza definisinya.tetapi kenapa ramai orang masih ta faham apa maksud ketiga-tiga perkataan yang melibatkan perasaan itu.

CINTA itu buta.apabila seseorang itu mempunyai perasaan sayang dan suka terhadap seseorang yang lain sehingga sanggup berkorban apa saja,itulah namanya cinta.cinta kan seseorang bukanlah kerana paras rupa atau harta benda.tetapi dalamannya.hatinya.

SUKA itu biasa.apabila seseorang itu melihat seseorang yang lain,dia terus menyatakan bahawa dia menyukainya.mungkin suka kerana paras rupa kerana perkataan suka itu common sangat.selalu kita dengar 'saya suka awak'.'I like you'.sangat common.

SAYANG itu derita.apabila seseorang itu ada perasaan sayang terhadap seseorang yang lain,memang susah untuk melepaskannya.dia akan terus mengambil berat tentang orang yang disayanginya itu.dia ta sanggup kehilangan orang itu.jika dia ditinggalkan atau dipisahkan daripada orang itu,dia akan rasa sakit.sakit yang teramat sangat.

Cinta,Suka dan Sayang memang berbeza.fikirlah kau yang mana sebenarnya terasa di hati kau.bukan susah na bezakan.tepuk dada tanya selera.jangan bermain-main dengan perasaan dan kata-kata sendiri.mungkin bagi kau semua definisi aku ini salah.ini pendapat aku.kalau ta setuju boleh comment.

.Neddy.

No comments: