Tuesday, August 10, 2010

Why?

Tulisan kali ini adalah mengenai seorang lelaki yg aku kenal dan tiba tiba dia membenci dan melarikan diri dari aku.cukup lah aku kenal kan dia sebagai '3'.memang macam tada kena mengena tetapi biar je la.agak lama aku kenal 3.kenal di mana ta perlu lah aku beritahu.dia baik.cool.penyabar.mula mula mengenali 3 aku sudah mula tertarik dengan dia.sebab dia baik sangat bagi aku.tetapi bila sudah lama kenal,kita dapat tahu hati budi dan perangai sebenar orang itu.mungkin silap aku juga ta mengenalinya terlebih dahulu.memang kesilapan yang sangat besar yang telah aku lakukan.dan mempercayainya seratus peratus.

Aku bukanlah jenis yang cepat bosan.tetapi aku paling pantang kalau berkali kali aku tegur benda yang aku ta suka dan orang itu ta mahu dengar,just fuck off.aku da malas na layan.aku tegur untuk kebaikan,bukan keburukan,berubah untuk diri sendiri,bukan orang lain.memang susah na berubah.tapi boleh cuba bukan?

Hari demi hari aku kurang dan malas menghubungi 3.ta tahu kenapa tapi perasaan itu menyuruh aku menjauhkan diri dari dia.bukan ta sayang.bukan bosan.bukan ada orang lain.cuma aku fed up!da lama aku sabar.suruh kau berubah.tapi ta.kau ta buat.yang kau tahu hanya na berkepit dengan aku 24jam.bukan aku ta suka.tapi meluat.maafkan aku 3.aku buat semua ini untuk kebaikan aku dan kau.

Tapi kenapa kau senyap begitu saja?aku na kata putus jika kau ta mahu berkawan dengan aku lagi.aku ta mahu bermusuh.itu bukan aku.kenapa aku mintak barang kepunyaaan aku yang ada pada kau,kau ta mahu bagi?bukan susah.itu barang aku.hak aku.milik aku.aku hanya mahu kan hak aku.aku mesej kau ta balas.aku telefon kau ta angkat.yang aku dapat ugutan dari kau.seolah olah kau mahu kena kan aku balik.

Mungkin aku salah.aku mengaku salah aku.tapi,untuk apa kita bermusuh?benci mana pun kau kat aku,aku ta rugi apa apa.itu hak kau na buat apa apa pun.aku ini hanya seorang perempuan yang lemah dan ta mampu melakukan apa apa.tapi ingat lah,tuhan itu mendengar doa orang yang lemah.aku ta la baik,tetapi alhamdulillah,aku masih ingat tuhan aku.aku masih percaya pada-Nya.

Kepada KAU,harap kau bahagia dan gembira dengan apa yang kau da lakukan pada aku.mungkin hari ini hari kau dan aku percaya esok lusa pasti ada hari aku.aku tunggu kau hubungi aku.aku cuma mahukan barang dan hak aku.itu saja.

.Neddy.

No comments: