Tuesday, May 3, 2011

Bag

rasa da lama ta type entry dalam Bahasa melayu. pfft. ayat macam poyo. oke apa apa jela. ni aku na cerita sikit peristiwa lepas exam tadi. lepas habis 2 jam exam E-Commerce, aku dengan semangat dan excited keluar dari exam hall. perasaan bila da habis satu paper tu, Ya Allah, sumpah happy gila walaupun ada lagi 2 paper. kawan aku yang lain sibuk borak pasal paper tu tadi. aku boleh gelak gelak semangat sebab dapat jawab semua kan.

kawan aku, Siong Zu, ajak aku teman dia jumpa lecturer kejap. so, aku ikut dia pergi lecturer's room. sampai sampai lecturer tada. sabar jela. tengah sibuk jalan aku baru perasan aku tertinggal beg aku dalam exam hall. WTF kan? sumpah aku cuak dan terus pergi exam hall balik. aku bukak pintu, tengok beg aku da tada! damn it! lagi la aku cuak! aku ta risau pasal duit. aku risau pasal purse, ic, 2nd handphone, atm card, kunci umah dan kunci kereta! semua dalam tu weyh.

aku bergegas pergi FOBA office tanya kalau kalau lecturer da bagi beg aku kat situ. assistant situ cakap tada pun beg aku. perghh. memang bertambah cuak dia. pergi pulak cari lecturer aku. dengan kaki aku sakit sebab pakai pumps shoes lagi. memang mengundang! jumpa lecturer tanya dia.

aku : miss, i left my bag in the exam hall. have u seen my bag?

lecturer : ouhh, no. i left the exam hall earlier and there were other students in the exam hall.

aku : okeoke. thanks miss. (da na nangis masa tu)

jalan pulak ke student admissions office. pun sama. dia suruh aku pergi exam centre kalau kalau ada orang bagi beg aku kat situ. jalan ke exam centre dengan air mata bergenang.

aku : miss, i left my bag in the exam hall just now. is anyone found it and passed it here?

lady : what bag and what color?

aku : a brown sling bag.

lady : wait.

guy : what is it inside your bag?

aku : my purse, coins pouch and keys.

guy : what is your purse's color?

sumpah masa dia tanya ni, aku rasa na hentak kepala dia dengan pencil case aku.

aku : it's red.

guy : what else in your bag?

aku : my ic, money. ( sumpah aku na sepak dia)

guy : do u have your student id with u?

aku : yes. and let me show u my ic in the purse.

aku amek purse aku tu, keluarkan ic dan tunjuk student id. orang tu check dan dengan muka na mintak penyepak aku, dia bagi beg aku balik. nasib baik ada, tada orang curi kan? haishh.

muka aku macam pencuri ke? -.-"

.Neddy.

3 comments:

nyda rosenin said...

klu those things hilang. gila kejap aku. luckly u've fount it back ned.

Mel said...

careless...

Neddy Razak said...

nyda : tau tapa weyh. nasib BB aku aku pegang. hehe

juice : excited lebih -.-"