Friday, May 13, 2011

I'm Not A Student Anymore

officially, aku baru habis Diploma. dan baru dapat kerja di sebuah company di Nilai. sebagai apa? boleh dikatakan Personal Assistant? Secretary? HR? Accountant? aah semua pun boleh. sebab semua kerja aku buat. cool kan? sebab company tu tadala besar. biasa biasa saja. so, bos suruh aku tolong dia buat apa apa yang patut sebab dia da ta larat na buat semua tu lagi.

hari ni kira first day aku kerja. dan aku dapat satu kerja yang aku ta pernah buat langsung. maklumlah, baru first time kot aku kerja. heh. hari ni bos bagi aku semua bill and payment bulan April dan May. aku perlu asingkan bill bill tu ikut tarikh dan key in dalam laptop. lepas tu, aku kena total kan semua expenses and payment tu.

mula mula agak stress sebab bill tu semua da bercampur aduk. penat oke na tengok tarikh dekat bill tu semua. tapi aku berusaha jugak sebab na siapkan cepat. bagi bos bangga dengan aku. bangga ta bos? hehe. so, Alhamdulillah la sebab aku da settle kan bill and payment bulan April. tinggal bulan May saja lagi.

aku beritahu bos yang kerja aku siap. tinggal bulan May saja. bos terus puji aku cakap bagus dan bagi aku cuti esok. yay! thanks bos.


rupa saya bila pergi kerja. nerd kan kan? :D


bill and payment. banyak and agak agak korang pening ta? -.-"


key in bill and payment bulan April. best!


p/s : saya harap saya menjadi seorang pekerja yang berdisiplin, bertanggungjawab dan rajin. dan harap harap bos saya puas hati dengan kerja saya. thanks bos ;)

.Neddy.


No comments: