Wednesday, March 9, 2011

Cinta

kata orang, cinta itu buta. betul ke? kalau betul, kenapa perlu jadi buta sebab cinta? maksud cinta itu buta, bagi aku ialah, manusia sanggup buat apa sahaja untuk pasangan mereka. ta kiralah baik ke buruk mana pun pasangan mereka tu, diorang ta kisah pun apa orang kata. janji mereka tau, mereka sayang pada pasangan mereka tu. ye, memang betul. tapi perlu ke jadi buta kalau pasangan mereka tu main kayu tiga depan mata, kikis duit ta ingat dunia, ta menghargai cinta yang mereka bagi? paling teruk bila da kena sepak terajang dengan pasangan sendiri. cinta kah itu?

apa yang perlu ada pada cinta ialah kasih sayang dari hati. kalau da sampai sepak terajang, mengikis, main kayu tiga, adakah sayang di hati itu? boleh nampak dan fikir kan? jangan jadi bodoh sebab mencintai orang yang ta tahu na sayang kita. buang masa and that's just bull shit!

kita diberi akal untuk berfikir. kalau setakat ada akal, tapi ta tahu beza mana baik buruk, baik buang saja otak yang ada tu. jadi, sebelum na bercinta tu, fikir balik apa definisi cinta. orang ta wujudkan perkataan cinta tu kalau tiada makna yang mendalam. belajar dari kesilapan. tipula kalau ta pernah bercinta langsung kan? jadi diri sendiri dan itu yang terbaik.

.Neddy.



5 comments:

SofiaArshad said...

cewah! makcik ni dah jadi dr love plk. like like! hehe..

slayeyfa said...

loike it very much ned!! ;)

Neddy Razak said...

sophie : haha. kadang kadang jur boleh la. hehe. thanks!

slayeyfa : thanks babe :)

Inspirationalefeks said...

wahhada btul nyer juga ni :) .. hehe

Neddy Razak said...

inspirational : hehe. memang betul kan kan.