Thursday, October 21, 2010

Senyum

ta semestinya orang senyum dan ketawa orang tu gembira.kalau na diikutkan,hari hari aku ketawa,gelak sana sini.tapi semestinya ke di dalam hati aku itu aku gembira?tau ke kamu semua aku sedih?bengkak mata aku sebab aku menangis ke apa?senyum di bibir aku sebab aku gembira ke apa?susah kan na tau?kalau lah kita boleh baca hati orang,tentu ta semua orang tension dengan masalah.kurang kurang kalau kita boleh baca hati dia,kita tau dia ada masalah ke dia tengah gembira ke ataupun tengah sedih.sebab bukan semua benda di dalam hati kita boleh beritahu orang kan?

bila kenang masalah aku yang satu ini,memang aku akan menangis seorang diri.memang kamu semua ta nampak.sebab aku ta mahu orang tau apa masalah aku.mungkin kawan aku yang seorang itu saja yang tau.sebab benda pernah terjadi di depan mata dia dan aku.waktu itu hanya Tuhan sajalah yang tau perasaan aku.

tapi sampai bila aku perlu bersedih?cakap macam mana pun,manusia ta akan berubah lebih lebih lagi kalau orang tu da besar.memang takan dengar la nasihat ataupun pendapat aku yang masih mentah ni.memang susah na cerita di sini dan aku rasa ta perlu diceritakan di sini.

senyuman aku,gelak tawa aku semua diberi oleh sahabat sahabat aku dan juga Juice.terima kasih sebab kamu semua masih ada di sisi aku.terima kasih kerana mengembalikan senyuman aku masa aku ada dengan kamu semua.aku gembira dan hargai mempunyai orang orang yang aku sayang dan yang menyayangi aku.

.Neddy.

No comments: