Thursday, December 23, 2010

Morning Call

sedang aku tengah bermimpi,tiba tiba handphone aku berbunyi.oke.aku lupa na turn on silent sebelum tidur semalam.sebab tengah tengah YM,aku tertidur.dalam pukul 8am handphone aku jerit jerit minta diangkat.aku terjaga.dalam hati memaki hamun siapa yang telefon aku pagi pagi.memang pantang aku kalau tengah tidur,orang call.aku tengok di screen telefon aku, 'private number'.lagila aku bengang.

aku jawab panggilan 'private number' tu.

aku : hello?
PN : assalamualaikum (kedengaran suara lelaki yang ta dikenali)
aku : ha.waalaikumsalam.siapa ni?
PN : eh,siapa ni?
aku : kau yang telefon aku,pastu kau tanya aku siapa?
PN : aaaa,didi ada?
aku : (dalam hati tanya,didi mana pulak ni.adoyyy) wrong number.
PN : ouhh.ni bukan didi eh?
aku : bukan.salah number!
PN : eh.sorry sorry.ingat didi tadi.
aku : bukan!
PN : okeoke.sorry.assalamualaikum.
aku : waalaikumsalam.

aku terus mematikan talian.aku campak handphone aku jauh jauh.mulut aku memaki hamun budak tu.aku sambung tidur.ta sampai beberapa saat,handphone aku jerit jerit lagi.eh,ni memang melampau!

aku tengok screen handphone.'unknown number' pulak!mungkin orang yang sama.aku jawab.

aku : hello?
UN : assalamualaikum.
aku : waalaikumsalam.siapa ni?
UN : err.sorry ganggu.saya na tanya,berapa lama awak pakai number ni?
aku : (WTH?apakah soalan kau ni?damn!) da lama da.asal?
UN : ouhh.berapa lama?
aku : setahun kot.asal?
UN : ouhh yeke?saya ingat tadi number kawan saya,didi.mungkin dia da ta pakai number ni.
aku : memang la.kan da cakap tadi wrong number!
UN : ha yela.saja na tau.tu je.sorry ganggu ye.assalamualaikum.
aku : waalaikumsalam.

aku sambung tidur.sabar jela.

p/s : kan da bagitau sekali,salah number.ta payah na call 2 3 kali.grr!

.Neddy.

No comments: