Wednesday, December 1, 2010

Tak Faham

saya ta pernah lupa jasa baik kawan kawan saya lebih lebih lagi kawan kawan saya yang rapat dengan saya atau pun yang pernah rapat dengan saya.bila kawan saya buat baik, takan saya na buat jahat.saya hargai sangat.walaupun selepas tu kawan saya ada cakap benda buruk pasal saya,saya masih ingat jasa dia kepada saya.cuma,saya hanya mendiamkan diri bila saya tahu dia macam tu.sebab saya ta perlu kawan yang suka cakap belakang pasal saya.

semalam seorang perempuan yang pernah menjadi kawan saya menghantar mesej kepada saya.kawan yang saya rasa dia ta sedar apa yang dia buat kepada saya dan kawan saya seorang lagi.

dia : salam.ned tengah buat apa?rindula dengan kau.aku na mintak maaf kat kau kalau ada aku buat salah dengan kau.maybe ada salah faham antara kau dengan aku,aku mintak maaf sangat sangat.

saya : wsalam.kau rasa kau ada buat salah dengan aku?

dia :aku ta tahu aku salah apa kat kau.bagitau la aku.kalau aku salah,aku mintak maaf sangat.asal korang senyap je?

saya : kalau ta tahu kenapa na mintak maaf?

dia : yela da korang aku tengok senyap je. macam da ta kawan dengan aku je.

saya : kau fikir la balik.maybe kau ada buat salah ke.aku malas na bagitau.kalau tada,ta payah mintak maaf.aku just ta suka orang yang buat buat ta tahu ni.padahal dia tau.kau maksudkan korang tu siapa?

dia : setahu aku ta buat apa apa.aku memang ta masuk campur pun hal kau.terpulang la pada kau kalau kau dengar cakap orang lain.

saya : oke.

dia : oke thanks.patutla ramai orang cakap kat aku jangan rapat dengan kau.ni la akibatnya.ta guna buat baik dengan orang macam kau.

saya : kalau da tau kenapa na mintak maaf kat aku?btw thanks :)

dia : memang aku da tau sikap kau.suka mempergunakan orang.sorry.

saya : bagusla kalau tau.kau cakap dengan aku jangan dengar cakap orang.kau pun sama.so kalau da lama tau aku macam tu,kenapa hari ni kau mesej aku mintak maaf?pelik.da la malas aku na gaduh dengan orang macam kau.pelik.

dan blah blah blah.

saya malas na taip semua mesej dia.saya ta faham orang macam ni.mula mula minta maaf.lepas tu cakap saya macam macam.kalau da tau saya ni macam mana,saya ni jahat,ta perlu minta maaf.pergi kawan dengan orang yang cakap 'jangan baik sangat dengan orang macam saya'.

saya ta suka bila da mintak maaf tiba tiba marah saya sebab saya ta maafkan dia.lepas tu cakap saya macam itu ini.saya memang selalu memaafkan orang.tapi,na baik balik,memang susah.sebab saya ta perlukan orang yang bermuka muka dalam hidup saya.saya cuma berkawan dengan oang yang ikhlas berkawan dengan saya saja.

kalau rasa rasa saya jahat ke apa ke,kamu semua boleh maki saya.saya langsung ta kisah.sebab bagi saya,saya ta akan benci orang itu kalau orang itu ta buat hal dengan saya.

jadi,kepada sesiapa yang terasa saya ada kutuk ke,perli ke,bengang ke,mengata ke,ta kawan ke,tiba tiba senyap ke,kamu semua fikirlah yang kamu pernah buat saya bengang.oke?

.Neddy.

2 comments:

surayaya said...

apo ko bondo ni? ade eh org cmni. konon ank mintk maap..tp ujung2 nk cr gdao plak. buduss

Neddy Raz said...

yaya : itu yang ned pelik sangat.no point mintak maaf.haihh.