Tuesday, December 21, 2010

Udara

saya tidak suka apabila orang terasa dengan apa apa yang orang lain cakap.kenapa perlu terasa kalau diri sendiri tidak buat salah?kalau tidak suka saya lagi,ta perlu berkawan dengan saya.saya mengaku mungkin kadang kadang saya buat silap.saya pernah minta maaf.mungkin bukan di depan depan.tapi saya menulisnya di blog saya.

hancur hati saya bila kawan kawan tidak sefahaman lagi.mungkin masing masing mempunyai silap sendiri.saya tidak tahu di mana silap saya.mungkin saya tidak memahami kawan kawan saya.saya lemah.saya letih.tidak mampu lagi na memendam rasa saya.sampai bila?

saya tidak suka marah kawan kawan saya.saya hanya duduk diam.biar mereka fikir.saya hanya mampu marah di dalam hati saya.saya tidak akan marah lama lama.sebab saya tau saya juga ada silap.saya bukan kawan yang baik.saya mudah buat orang membenci saya.

tapi fikirlah,kenapa saya tidak boleh menjadi kawan yang baik kepada mereka?saya tidak meletakkan seratus peratus kesilapan kepada mereka.saya yang silap.letaklah segala kesilapan dan kesalahan di bahu saya.saya mampu pikul sendiri.bukan mudah untuk menjaga hati orang lain sedangkan hati sendiri hancur berkecai.

sekali lagi,saya minta maaf kepada semua kawan kawan saya.maaf jika kata kata atau perbuatan saya menyakiti kamu semua.saya sayang kamu semua.sumpah.sebab semua yang rapat dengan saya adalah udara untuk saya bernafas.tiada kamu seperti tiada udara untuk saya.saya cuba.saya cuba untuk menjadi kawan yang baik.

kadang kadang hati ini dilukai
tetapi aku rasa sepi,seorang diri
cuba melupakan semua yang menyakiti
kerana tiada yang lain lagi
hanya udara yang mengelilingi
aku perlu menghargai


.Neddy.



5 comments:

PERIHATIN NED said...

assallammualaikum...

Neddy Razak said...

perihatin ned : w'salam :) best nama?

Anonymous said...

assalammualaikum ned.

bersabarlah.. kesabaran tu adalah kemenangan untuk orang yang mampu bersabar, jangan terlalu menyalahkan diri,, sahabat yang baik akan menerima apa jua, bagaimana pun diri kita , siapa kita.. ebab yang penting keikhlasan tu penting.. kawan boleh dicari,, tapi sahabat sejati sukar dicari,.. sebenarnya tak susah kita nak jaga hati orang sekeliling jika kita pandai ambil peluang.. kejhatan slalu nya tunduk pada kebaikan,, adat manusia.. kebrukan slalunya jadi ukuran.. kebaikkan nya jarang kita sukat untuk dijadikan intiperi hidup kita.. bersabarlah.. yang penting hati kita.. manusia hidup karakternya berubah2,,

Anonymous said...

nama sbgai jadi rakan kongsi masalah yang baik untuk ned...

Neddy Razak said...

aninymous1 : hey thanks.i really appreciate every words from u.

anonymous2 : hey.thanks alot!